Klage og ankevejledning

Hvis du eller din virksomhed ønsker at indgive klage eller anke over en afgørelse fra VALIDAN ApS eller på anden måde kommentere vores samarbejde, vil vi gerne høre fra dig. Vi vil derefter bekræfte din henvendelse hurtigst muligt, eller inden for 10 arbejdsdage.

VALIDAN ApS er underlagt foranstaltninger der sikrer at klager og anker kan indgives uden at det resulterer i diskriminerende handlinger.

Vi kan modtage klager og anker over afgørelser fra virksomheder, hvor VALIDAN ApS har gennemført en audit eller truffet beslutning om certificering, i følgende forhold:

  • Godkendelses proces i øvrigt
  • Manglende anerkendelse af ansøgning
  • Manglende anbefaling om certificering/godkendelse af ledelsessystem
  • Suspendering eller inddragelse af certifikat/godkendelse, herunder indskrænkelse

 

Behandlingen af klager, indsigelser og anker foregår som følger

Når vi modtager en klage, får klageren en bekræftelse via e-mail inden 10 arbejdsdage efter modtagelse, med angivelse af forventet behandlingstid.

Hvis det vurderes, at klagen omhandler VALIDAN ApS’ aktiviteter:

  • Undersøger VALIDAN ApS om klagen omhandler aktiviteter, som virksomheden er ansvarlig for.
  • Er dette tilfældet, registreres og behandles og klagen i vores kvalitetssystem.
  • Ledelsen vurderer om denne er uvildig ift. henvendelsen, er det tilfældet sættes en uvildig sagsbehandler fra VALIDAN Advisory Board, underlagt fortrolighed, til at indsamle og verificere alle relevante oplysninger til validering af klagen/indsigelse/anke.
  • Klager holdes orienteret om fremskridt og resultat via mail.
  • Herefter får klager formel besked om klagens resultat. Det tilstræbes, at klagen er færdigbehandlet indenfor 3 måneder.
  • Uvildig sagsbehandler kvitterer for klage/ankens korrektion og iværksat handling.
  • VALIDAN ApS afgør sammen med certificerede kunde og klager, hvorvidt og i så fald i hvilket omfang klage og løsning skal offentliggøres..

Klager over afgørelser truffet af VALIDAN ApS, sendes skriftligt til:

VALIDAN ApS
Jessens Mole 11
5700 Svendborg
info@validan.dk

VALIDAN ApS sender kvittering til klager inden 10 arbejdsdage efter modtagelse af klagen. Af kvitteringen fremgår det, hvor lang behandlingstid der kan forventes, hvis der ikke kan svares umiddelbart. Hvis VALIDAN ApS efter behandling af klagen fastholder afgørelsen kan klageren anke afgørelsen.